My world, My view, My Story

Wednesday 4 May 2011

Apa Cerita kaul 2011

Salam Guys...

Pesta Kaul Mukah 2011 dah pun berlalu... Aktiviti dia byk yg sama ngn tahun2 lepas lah... cuma tahun ni nampak sgt ramai betul pengunjung... Jalan sesak, susah cari parking tu rungutan yg sering didengar tahun ni... Semua kata orang ramai datang sebab jalan ke Mukah dah elok.. betul la kot, adik aku kata dia drive dari selangau ke mukah 30 minit je... dulu, masa zaman kegemilangan jalan selangau-mukah, perjalanan leh ambil masa 2 jam... hehehe... alhamdulillah, berkat pilihanraya.... kekekekekeke.....

Apa aku buat masa kaul? hmmm.... tak banyak.... aku lebih byk habiskan masa ngn karnival fotografi 10D Photoshooters n bawak keluarga jalan-jalan... hehehehehe...

Ha.. diorang ni la sebahagian dari photographer2 yang menjayakan Karnival fotografi 10D Photoshooters masa Kaul ari tu... bertungkus lumus diorang siapkan booth... susun gambar, lekat gambar, cabut balik, pastu susun balik pastu cabut lagi, pastu susun lagi.... hahahaha.. cayalah korang.. korang the best... disebabkan aku kerja aku takla banyak membantu... bantu sikit2 la... sori ye geng... next time i commit more time, insyallah.... hehehee...

Karnival Fotografi tahun ni ada mcm2 pertandingan. Ada pertandingan fotografi, ada photo treasure hunt, teka gambar n teka berat kamera. semuanyna dengan hadiah2 yang lumayan. Aku nak cerita la pasal photo treasure yang aku sertai hari tu... takde plan pun nak ekot tp bila tgk peserta tak ramai, kawan aku ajak aku joinla.... hehehehe... korang tau ke apa dia photo treasure hunt? kalau tak tau, aku cerita sket la no.... hehehe korang nampak gambar2 yg kat atas tu? haa, dlm photo treasure hunt ni korang kena cari di mana lokasi gambar2 tsebut d ambik pastu cuba ambik gambar yang sama, terutama dari segi sudutnya... hehehe.... masa diberi hari tu 2jam.. perggh.. jenuh jugak dibuatnya, dahla parking susah nak cari... hehehehe.... tapi alhamdulilah, berkat kesabaran, ketabahan, kebijaksanaan (ewah), dan kerjasama aku ngn partner aku, kami dapat jadi JUARA... hahahahaha.... hadiahnya lumayan beb... Kamera Digital + Monopod + Sijil + RM300.. hehehe.. tapi bagi dua la sbb aku share join ngn kawan aku... nak tau sapa partner aku? hensem orangnya... hehehe....
Partner ku yang hensem, abg pojie... hehehehehehe
Pesta Kaul selalunya menampilkan benda2 yang sama, gerai komuniti, gerai jualan.... benda2 mcm tu lah.. tp taun ni aku terjumpa satu benda yang lain... hehehehe.. best2... tak taula sama ada taun lepas ada ke tak tp aku baru jumpa tahun ni... Apa dia? Grilled Burger!!!!!!!! asyik sungguh wa cakap lu.... Rega dia 5 hinggit.... Ada beef grilled n chicken grilled.... sedap weh..... bini aku leh makan 2 biji sekaligus... hehehehehe..... 
Chicken Grilled Burger Patty.... :)

Hopefully tahun depan burger ni ada lagi... hehehehe... bercakap pasal makan ni, perghh susah gila nak cari makan masa kaul... semua penuh... aku bawak anak isteri gi makan so takut anak kena panas, kitorang gi la KFC... nak beraircond katakan...... tu dia... ramainya manusia..... semua kaunter penuh.... service? hmmmm, malas nak komen kang ada yang terasa.... hehehehehehe

satu lagi aktiviti yang aku tak ketinggalan masa Kaul ialah jadi photographer masa ada event... hehehehe.. satu event yang aku ada join tu ialah konsert Bandi (Amuk).... ramai gak orang malam tu.... budak2 ada, remaja apatah lagi, yg dewasa, yg tua, semua ada.... tp ada gak kekecewaan di hati melihat telatah anak2 muda harapan bangsa kita yang errmmmm, agak keterlaluan sikit... terlompat2, terjerit, dan yang paling tak best, MABUK..... yg menyedihkan, yang mabuk2 ni semuanya anak2 muda bumiputera yg kebanyakkan islam... isk isk isk.. apa nak jadilah.... apapun, bandi memang best... suara best, showmanship pun best.... hehehe... Yeay! Yeay!

Lastly, Kaul tahun ni agak meriah dari tahun2 sebelumnya.. Hopefully dapat berKaul lagi tahun depan.. sapa2 nak rasakan keseronokkan berkaul tu, dtgla join kitorang tahun depan selalunya penghujung bulan April....

k guys, take care....

3 comments:

  1. Oh! Faizal..aku nak letak jawatan untuk tugasan taun depan..aku seperti dipergunakan....uhuhu... cukup la aku menang sekali.....(tu pun ada yang x puas hati sebab aku la jaga, aku la menang).. :(

    ReplyDelete
  2. apa cerita ni bro? tapi aku sokongla kalau ko tak nak lagi.... tugasan camni kena bergilir... jgn di letak kat sorg jer.... apa2 pun yg pasti kalau tak kerana ko, booth ngn pics semua takkan ready bro.... tu hasil keja ko ngan po'g... lantak aa apa org kata... dengki tu.... biasala org kita...

    ReplyDelete
  3. Abg zai mrajuk sbb xde org wat kerja lepas habis pesta kaul hari tu. Hahahaa :D

    ReplyDelete