My world, My view, My Story

Tuesday 10 May 2011

Aku Malas


Salam guys...

As all of u can see dari gambar kat atas, aku tgh malas... sgt2 malas... blog pun dah berapa hari aku tak update... aku malas... n takdak idea... byk benda berlaku tp aku malas.... nak buat keja pun aku malas ni, kakak akaun dok jeling2 aku jer berapa hari ni, tunggu report dari aku la tu.. takder maknanya.. aku tgh malas ni... alah dateline lom lepas lagi... aku kan pemegang title master of the last minute job... kekeke... teringat aku zaman kolej dulu, member2 dok sakit ati kat aku... buat assignment last minute tapi still pass gak.. markah tu toksah ceritala, dah last minute nyer keja, last minute jugak la rupa markahnya tp janji pass... hehehe....

bahaya sungguh penyakit malas ni.. meja aku ni dah berselerak, malas ah aku nak kemas.. dulu tu keja clerk aku... tp semenjak aku takdak clerk ni n company pun malas nak amik clerk baru utk aku, so aku pun malas jugak la nak buat keja remeh temeh ni... membazir kecerdasan otak aku jer semua ni.... belajar tinggi2, tp nak kena kemas meja sendiri.... tunggu lah kerajinan aku dtg mybe dua or tiga tahun lagi baru la aku kemas meja aku ni... apa lagi aku nak cerita ah? bila malas ni, idea pun payah nak kuar... 

malaaaasssssss..... alahai, jatuhla duit 8 juta dari langit, pelepap jatuh ke riba aku, kan senang citer... tp kalau dpt duit byk, ilang ke penyakit malas ni? rasanya bukan ilang tp bertambah2 malas... hehehehe.... bcerita ttg duit ni, hari tu adala kejadian ni, nak kongsi2 sikit.. hehehe.... member aku beli keta baru.... bestnya.. dpt jugak dia tolak kereta kebal antik dia tu akhirnya... dipendekkan cerita, dlm perjalanan balik ke rumah, tertanggal la plat belakang kereta member aku ni... apa lagi, member pakat beli nombor ekor.. beli la nombor keta tu, beli la seploh ringgit.... tup tup esok kuar 1st prize wa cakap lu.... tapi member aku ni plak tepuk dahi... hehehehe.... heran plak aku, dah menang rm25,000.00, naper nak tepuk dahi plak... rupa-rupanya member aku ni beli salah tempat.. kekekeke..... dia beli kat rumah kuning tp nombor kuar kat rumah hijau... hahaahaha.... betul kot org ada kata, kalau bukan rezeki tu, buat camana pun takkan dapat nyer.... hehehehehe.....

haiii.. tgklah, kalau tgh malas, cerita pun lari dari topik... adoyaii.. camana ni?

Kalau tgh malas2 tu, usahakanlah nak hilangkan. jangan malas2 terutama bab keja sebab kalau malas tak buat keja, makan gaji buta la jawabnya... silap2 rezeki tu jadi tak halal.. hehehehe.... aku pesan ni kat diri aku sendiri, tp kalau korang nak share pesan aku ni, silakan.... hehehehe... tp yang aku heran, byk2 benda yg aku malas, satu benda ni gerenti tak malas punya.... apa dia? MAKAN LOR...... hehehehe... take care guys... until next issue.....

No comments:

Post a Comment